!!!OBS!!! !!!OBS!!! !!!OBS!!!


Håkon drar fra Gig Harbor 24.Juni og lander på Værnes på ettermiddagen den 25. Juni..

REGNER MED AT VELKOMSTKOMITEEN ER KLAR PÅ VÆRNES, FOLKENS!

HVORDAN FINNE FRAM PÅ BLOGGEN:

Denne bloggen er delt inn i 2 kolonner;

Venstre kolonne:

Øverst vil du finne viktige oppdateringer og info, somoftest skrevet i rødt. Deretter følger denne veiledningen.
Like under finner du mine bildeserier, og aller nederst vid du finne blogginnleggene mine. De nyeste inneleggene ligger øverst, de elste nederst

Høyre kolonne:

Øverst vil du finne meningsmålinger, spørreundersøkelser og lignende, etterfulgt av to bilder av meg. Like under følger det litt tekst om meg, og nederst ligger bloggarkivet. Der sorteres innlegg etter måned og år. Bloggarkivet fungerer på den måten at du klikker på måneden du vil lese innlegg fra, og du får opp en liste over mine innlegg for den aktuelle måneden. Så klikker du på innlegget du vil lese, og vips, så kommer det opp på skjermen din!

Ønsker du å kommentere ett innlegg trykker du på "Kommentarer" under innlegget. Da kommer du til ei ny side, hvor du kan skrive kommentarer, samt lese hva andre har å si! Er fint om du skriver hvem du er når du kommenterer. Er mye koseligere å vite hvem som er inne og leser;-)


Det er så enkelt at selv mødre og gamle tanter får det til!

Bildeseriene mine!


Jeg har fått mange hyggelige og positive tilbakemeldinger på bildeserien min, og mange har fortalt at de venter spent på del 2. -Den kommer MEST SANNSYNLIG ikke på nettet før i begynnelsen på April, med mindre jeg får veldig god tid før det. -Jeg er veldig opptatt for tida, og prioriterer å skrive på selve bloggen, framfor å lage bildeserier, siden de tar LANG tid.



I mellomtida får du fortsette å kose deg med del 1, og smøre deg med tålmodighet

Serien ligger både her, på bloggen min og på YouTube.
Bildeserien ligger rett nedenfor. Klikk på play-symbolet for å spille av serien.
-NB... SLÅ PÅ LYDEN PÅ MASKINA DI!

NACHOO'S EVENTYR I "DET STORE UTLAND" DEL 1

fredag 23. november 2007

Julehilsen

JEG MÅ BARE BEKLAGE AT DET HAR VÆRT STILLE PÅ BLOGGEN I DET SISTE, OG DET SKYLLES RETT OG SLETT LATSKAP FRA MIN SIDE! -HÅER MINE LESERE KAN TILGI MEG.

Jeg har iallefall skjerpa meg, og har sopt sammen et langt innlegg som jeg håper faller i smak. Jeg har som vanlig inkludert høydepunkt fra hver enkelt dag, pluss litt ekstra snadder her og der.

JEG BENYTTER OGSÅ ANLEDNINGEN TIL Å HILSE ALLE KJENTE OG UKJENTE LESERE EN RIKTIG GOD JUL, OG ET FORTRYLLENDE GODT NYTT ÅR. HILSEN HÅKON


Søndag 18.Nov: - Tidlig på morgenen stod jeg opp, og gjorde meg klar for en litt uvanlig dag i kirka. Alle Seniors på skolen min må nemlig gjennomføre minst 20 timer med samfunnstjeneste for å få diplom fra High School. Jeg har meldt meg frivillig som konfirmantlærerassistent i kirka "Angus Dei" Denne søndagen skulle jeg hjelpe til med forbederedelser til deres tradisjonelle ThanksGiving-Gudstjeneste. Konfirmantene hadde i flere uker øvd til et skuespill de skulle vise. -Min jobb ble derfor å være med dem å øve ferdig under søndagsskolen. Mens jeg var der hadde Nelson og Sheri dratt i ei anna kirke, så da jeg kom hjem hadde jeg endelig litt tid for meg selv, og da måtte jeg selvsagt ha noen å snakke med, så mamma og Hilde ringte med på telefon heeelt fra Norge. Resten av kvelden var jeg og vertsforeldra mine hjemme og gjørde litt husarbeide, og sånn. Rett før jeg skulle legge meg, ringte mobilen min... -Det var Paige, hu jeg ble kjent med dagen før. Trur vi snakka i nesten en time før jeg la meg

Mandag 19.Nov: Jeg har lenge slitt med å henge med i kjemiklassen min, siden den er for folk som har hatt kjemi i et par år alt, så etter skolen ble jeg igjen på skolen i ei gruppe hvor vi hjelper hverandre med lekser og oppgaver og sånt. Jeg fikk tatt igjen mye lekser, og greier. En av skolens smarteste hjalp meg å forstå leksene, sånn at jeg at jeg ikke ble hengende så langt bak alle andre. Etter et par timer med leksehjelp, tok jeg bussen hjem. Vel hjemme kom jeg til tomt hus. Neslon og Sheri hadde dratt til flyplassen for å hente Nelsons mor. Planen var at jeg skulle dra med dem, men de hadde ikke tid til å vente på meg, men hadde lagt igjen en beskjed til meg på telefonsvareren. Jeg hadde blitt senere enn antatt, så de hadde ikke noe annet valg enn å dra uten meg... -Derfor ble forlatt hjemme, alene. Selvsagt var flyet til Nelsons mor forsinka, så jeg ble sittenede hjemme og vente i 5 timer. Heldigvis hadde jeg MSN, så jeg hadde kontakt med folk og fe, og så snakka jeg litt med Paige på telefon. Omsider kom Nelson og Sheri tilbake fra flyplassen med Carol, Nelsons mor i baksetet. Hu var sånn passe trøtt etter flyturen, og gikk rett til seng

Tirsdag 20.Nov: Etter skolen hadde jeg klasseromsundervisning med kjøreskolen min. Klokka kvart over 4 kom folket å henta meg på skolen. Derifra dro vi til Fred Meyer's for å gjøre de siste innkjøpene før ThanksGiving-sleskapet vårt torsdag. Vi kjøpte alt fra melk til kalkun, pizza til kake, og egg til salat... -Mindt sagt det meste.

Onsdag 21.Nov: Hver onsdag jobber jeg i skolens studentbutikk, og denne onsdagen var ikke noe unntak. Jeg lagde Milkshakes og Smooties til den store gullmedalje. Etter skolen skulle jeg ha min første kjøretur med kjøreskolelæreren min, men dessverre ble den avlyst siden de to andre som skulle ha kjøring avlyste. Læreren var passe forbanna siden min første tur ble avlyst, men jeg fikk iallefall lov til å kjøre meg selv hjem. Vel hjemme hjalp jeg til med de siste forberedelsene til ThanksGiving, før Nelson, Carol og jeg dro på ThanksGiving Eve Gudtjeneste. Det er tradisjon i familien deres å dra i kirka denne dagen, så jeg ble med dem. Det var fakisk ei veldig bra gudstjeneste.

Torsdag 22.Nov: Dette var dagen også kjent som ThanksGiving Day... -Denne dagen hadde vi planlagt lenge, og Nelson og Sheri hadde invitert en hel gjeng med folk til middag. Mens vi venta på folket satt jeg og Nelson nede i kjellerstua og så på TV. De beste football-kampene spilles på ThanksGiving Eve. Endelig var det klart for middag. Nelsons CoastGuard-venn, John kom med kona si Sheryll og sønnen Brennan, og Sheris venninne Valerie og mannen hennes, Rick, hadde med seg datter og svigersønn. -Vi spiste kalkun, roast, søtpoteter, krydderpoteter, potetstappe, grønnsaker, og ikke minst, PAI. Etter middag ville Nelson vise fram båten sin, så vi fylte opp bilen hans, og kjørte ut til Port Orchard for å beskue den flytende tingen, -Rick, Neslon, John, Brennan og jeg. Da vi kom hjem spilte vi litt spill og sånn, før folket dro hjem. På kvelden så Carol, Neslon og jeg filmen "The Guardian" som handler om The U.S. CoastGuard, som er Nelsons arbeidsplass.

Fredag 23.Nov: Dagen etter ThanksGiving er den store shoppedagen i USA. -butikkene åpner grytidlig, og har masse tilbud, og kampanjer hele dagen. Nelson og Carol dro ut i 7-tida på morra'n for å shoppe, mens Sheri dro ut litt senere, for å handle litt male-greier. Planen var at hu skulle komme å hente meg i 11-tida, sånn at vi kunne dra til Costco å handle, men hu dro direkte dit, uten meg. Dagens høydepunkt var da Hilde ringte meg. -Vi snakka ei god stund på telefon. -Det var kjempekoselig... Savner søstersen vettu, selv om vi er verdens største kranglefanter. På kvelden lagde jeg den beste pizza'n noen gang.. Den var knallgod!

Lørdag 24.Nov: Siden kjøringa mi på onsdag ble avlyst, hadde jeg en ny avtale denne morgenen... Etter ett par timer med kjøring kom vi tilbake til Gig Harbor. Jeg ver ikke hjemme særlig lenge, før jeg og Nelson dro ut til Port Orchard for å se til båten.

Søndag 25.Nov: Tidlig på morran våkna jeg av at Carol kom på og banka på døra mi... -Hu var skikkelig gira på å dra i Kirka... -Og når ei gammel dame på godt over 80 har tenkt seg i kirka kan jo ikke jeg være noe dårligere. Etter kirka dro vi opp til byen Poulsbo, en liten by prega av Norsk innvandring. Byen var full av norske suvernirbutikker, norske flagg, norske gatenavn og alt mulig anna.. -Jeg fant meg en liten dagligvarbutikk, full av norske matvarer og greier. -Norvegiaost, Idun Tomatketchup, Toro Vaffelrøre, og alt mulig anna. Sheri var så generøs å kjøpe en tradisjonell sjokoladekalender til meg. Vi vandra rundt i byen ei god stund før vi fant oss en bakeri hvor de solgte skandinaviske bakervarer. På vei hjem kjørte vi innom Silverdale, for å gjøre unna noen ærender.

Mandag 26.Nov: Da jeg kom hjem fra skolen vanta det en stor pakke på meg. En pakke fra selveste Norge, landet i Det Fjerne. Pakken var full av julegaver... -Og melkesjokolade, og autofil, og Donald, og ennå en adventskalender. Resten av kvelden gikk med til å lese

Tirsdag 27.Nov: Etter skolen hadde jeg klasseromsundervisning med kjøreskolen min igjen. Hittil hadde jeg måtte betale $0.75 for å ta bybussen for å komme meg hjem fra skolen, men denne dagen starta skoledistriktet opp et tilbud hvor en gul, kul skolebuss kommer og henter elever som deltar på aktiviteter, og kjører dem hjem. Da jeg kom hjem hadde Carol alt dratt.

Onsdag 28.Nov: Av en elller anna merkelig grunn var jeg kjempetrøtt hele denne dagen. Jeg var ikke opplagt for hverken drama eller konfirmanter, så jeg ble igjen hjemme og jobba med et lite biologiprosjekt om Røde Pandaer.

Torsdag 29.Nov: Eneste store høydepunktet denne dagen skulle bli biologiframføringa mi, som dessverre ble avslyst. -Etter skolen hadde jeg Driver's Ed, som vanlig, og tok aktivitetsbussen hjem.

Fredag 30.Nov: Hele ettermiddagen gikk med til å gjøre unna et tonn med lekser.

Lørdag 1.Des: -Nok en gang var det klart for en kjøetur med kjøreskolelæreren min... Klokka 7 på MORRA'N. Kjøreskolelæreren min bor bare noen kvartaler unna, så hu kom innom og henta meg. Vi kjørte rundt et par timer. Da jeg kom hjem gikk jeg og la med til å sove. På kvelden dro jeg og Razan, en utvekslingsstudent fra Oman på kino og så filmen Awake. -Den var bra på en mystisk måte, og anbefales på det sterkeste.

Søndag 2.Des: Det hadde vært meldt storm i lange tider, og ingen av oss var i særlig kirke-humør, så vi sov lenge hele gjengen. Utpå formiddagen snakka jeg med Natalie, verdens besteste bestevenn på telefon. Deretter kjørte vi opp til Silverdale. jeg kjøpte meg ei skikkelig kul homer Simpson t-skjorte, en genser, pluss noe anna småtteri. På vei hjem hadde stormen slått inn for fult, og veikantene og grøftene var fulle av biler som hadde kjørt av veien, og politi og ambuslanser kjørte i alle mulige retninger. -På vei hjem stoppa vi på "Family Pancace House" og spiste middag.

Mandag 3.Des: Biologiframføringa som ble avlyst på fredag stod for tur, og jeg hadde et langt fremlegg og den utrydningstrua røde panda'n. Fikk en klar og fin 6'er få framføringa mi, så jeg var kjempefornøyd

Tirsdag 4.Des: Helt vanlig tirsdag; -Først skole, så kjøreskole. Jeg tok aktivitetsbussen hjem, spiste middag, og gjorde unna litt lekser

Onsdag 5.Des: Etter skolen hadde jeg litt tid for meg selv før jeg dro opp til Chapel hill, og var med på å øve til julemusikalen barna skal framføre på julaften

Torsdag 6.Des: Som vanlig var det kjøreskole etter skoletid... -Iallefall var det det jeg trodde, men denne dagen var kjøreskolelæreren syk, så undervisninga var avlyst. Så, istedenfor å lære om rundkjøringer, lyskryss, togoverganger og parkering, dro jeg hjem. Vel hjemme var jeg så trøtt, at jeg la meg ned for å slappe av for en times tid. -En time ble til to, og to til tre. Jeg må ha vært veldig trøtt, for jeg sov i hele 13 timer. Jada... Jeg vokna ikke før neste morgen

Fredag 7.Des: Nelson mente det var på tide for oss alle å "trene", så vi kjørte til Tacoma for å gjøre unna noen ærender. Fra Tacoma er det ikke langt til byen Auburn, hvor de har er såkalt "SuperMall", så vi kjørte liksågodt til Auburn for å vandre rundt på kjøpesenterer. Jeg hadde ikke så veldig masse penger, så jeg kjøpte meg en Yo-Yo og en Baseball

Lørdag 8.Des: Barna fra Chapel Hill hadde nok en gang øvelse til musikalen, og jeg var selvsakt der. Etter gjennomkjøringene kjørte jeg og Nelson ut for å kjøpe juletre

Søndag 9 Aspect arrangerte julefest for studentene sine, og jeg meldte meg frivillig til å komme tidlig og hjelpe til å pynte lokalene sånn, så i halv ni-tida kom koordinatoren min, Jodi og henta meg. Vi kjørte fra Gig Harbor til Port Orchart, til huset hennes for å hente det vi trengte til festen. Vi kjørte fra Port Orchard til Bethel hvor festen skulle holdes, men før vi kunne begynne å forberede og sånn, tok Jodi oss til kirka hu går i for å spise frokost, og for å være med på gudstjeneste, eller Messe, som det kalles, for det var nemlig ei Katolsk kirke. Jeg har aldri vært på gudstjeneste i ei katolsk kirke før, og det var veldig spesielt, selv om det var ganske likt de gudstjenestene jeg er vant til. Etter gudstjenesta dro vi til festlokalet og begynte å dekorere. Etter et par timer med dekorering kom folket, og vi hadde en veldig koselig fest... -Vi spiste middag, kaker, godteri og alt mulig annet. Og i tillegg hadde vi besøk av selveste julenissen, som delte ut gaver, godteri, og alt mulig anna knask og snop.

Mandag 10.Des: Etter skolen dro jeg og Sheri ut for å handle, og eg fikk inn en hel masse kjøring

Tirsdag 11.Des: Vanlig tirsdag, med kjøreskole etter skolen.

Onsdag 12.Des: I lunsjen på skolen jobba jeg i studentbutikken som vanlig. Etter skolen hadde jeg en avtale med kjøreskolen, og jeg kjørte rundt i Tacoma. Etter et par timer med kjøring droppa kjøreskolebilen min meg av ved Chapel Hill, sånn at jeg fikk vært med på øvelsen til musikalen. -Jeg har jobba mye med koreografi, og dans med barna, og det begynner å se veldig bra ut. På vei ut fra kirka oppdaga jeg at jeg hadde lagt igjen mobilen min i kjøreskolebila, så jeg fikk fikk lånt meg en mobil, for å ordne med transport til kirka Agnus Dei hvor jeg skulle være sammen en gjeng konfirmanter på shopping. Kirka sponser nemlig to fattige familier i Tacoma, så vi dro ut for å kjøpe julegaver til familiene. Etter shoppinga gikk jeg innom huset til kjøreskolelæreren min for å hente mobilen min, men hu var ikke hjemme. Heldigvis kjørte hu innom meg og med den på kvelden

Torsdag 13.Des: Det var behov for ekstra hjelp i studentbutikken i lunsjen, så jeg meldte meg frivillig til å ta to skift i kiosken. Etter skoletid hadde jeg som vanlig kjøreskole, og denne dagen fikk vi besøk av brannvesenet, som ville snakke med oss om trafikkulykker og trafikksikkerhet. De viste oss bilder fra reelle ulykker, hvor man faktisk så døde folk. En kis hadde fått kroppen delt i to i en motorsykkelulykke, men andre var knust, eller døde i bilvrak. Brannvesenet viste oss også litt av utstyret de bruker når de rykker ut til trafikkulykker, og åssen utstret virker. -Det var en skikkelig oppvekker og man skjønner hvor alvorlig ting kan bli i trafikken.

Fredag 14.Des: Også denne dagen var det behov for ekstra hjelp i butikken, så jeg stilte opp, og for første gang fikk jeg lov til å stå i kassa. Det var kjempeartig og lærerikt. I nest siste time hadde jeg Into to Business. Læreren var på tur til New York med en av klassene sine, så vi hadde en vikar. Til min store overraskelse snakka han relativt flytende norsk. Vi snakka sammen ei god stund. Da jeg kom hjem fra skolen venta det en liten pakke på med i postkassa. -I pakken fant jeg 250 visitkort som jeg bestilte to måneder tidligere. Hadde nesten glemt at jeg hadde bestilt dem. -Utpå ettermiddagen ringte hustelefonen vår, og i andre enden var det en kjent stemme... -Nemlig Hilde. Trur vi snakka i nesten to timer, før jeg ba henne legge på, og gå og legge seg. Etter vi la på dro jeg og Nelson ut og gjore ærender, og da vi kom hjem, halvannen time senere var jaggu Hilde på tråden igjen. Tilsammen snakka vi nesten 4 timer denne dagen... Kjempekoselig det da:-)

Lørdag: 15.Des: Den store innspurten til julemusikalen var i full gang, og jeg var som vanlig på plass. -Vi øvde, og sang og hadde det artig i flere timer. Nelson og Sheri tok turen opp til Port Townsend mens jeg var i kirka, så planen var at jeg skulle gå hjem, en gåtur som tar litt i underkant av en time. Denne dagen regna det ganske godt, og jeg hadde hverken paraply eller jakke, men gå, det skulle jeg. Jeg hadde kommet halvveis da en bil rulla opp på siden av meg, og tilbød meg å sitte på. Det var foreldra til to av barna som er med i musikalen. De syntes synd på meg, og kjørte meg hjem. Vel hjemme la jeg meg på sofa'n og slukna tvert. Jeg sov i ca. to timer, før dramalæreren ringte og sa at hu var utenfor huset mitt... Musikalgjengen skulle nemlig inn til ei kirke i Tacoma for å framføre deler av musikalen vår. Jeg kom meg opp av sofan, hev på meg jakke og sko og løp ut. Vel ute oppdaga jeg at det ikke var en hvilken som helst bil som venta på meg... -Dramalæreren kom nemlig og henta meg i ei brannbil. Når jeg sier brannbil så mener jeg selvsakt ikke en sånn stor, rød sak med brannslukningsutstyr og sånn... -Snarere tvert imot. Dramalæreren henta meg nemlig i en liten, grønn Mini Cooper, som fungerer som sivil brannbil. Mannen hennes er vistnok brannmann, og alle bilene hans har er sivile brannbiler. Det var ganske artig, selv om jeg ikke fikk lov til å slå på blålys og sirener. På vei til Tacoma stoppa vi hos familien til ei av jentene som er med i musikalen, og kjørte sammen med dem inn til Tacoma, hvor vi hadde en kjempebra framføring, med meg som koreograf bakerst i kirkerommet. På vei hjem fra Tacoma stoppa vi på en meksikans restaurant. Jeg var ikke særlig sulten, så jeg spiste nesten ikke noe.

Søndag 16.Des: Søndag er kirkedag, og etter gudstjenesten rydda jeg rommet mitt, og shina opp badet.

Mandag 17.Des: Kjemigruppa mi gjorde en forferdelig dårlig jobb da vi skrev rapporten til et forsøk vi gjorde, og jeg ble igjen på skolen i flere timer for å gjøre ferdig rapporten, i håp om å heve karakteren vår, noe jeg tør påsta jeg klarte.

Tirsdag 18.Des: Tirsdagene mine er ikke veldig interessante... -Skole, Kjøreskole og lekser. Tirsdag er faktisk den eneste dagen i uka jeg virkelig har tid til lekser. Denne tirsdagen hadde jeg faktisk ikke lekser i det hele tatt, så jeg dro ut og vandra rundt i Gig Harbor

Onsdag 19.Des: Jeg fikk det ganske så travelt med å komme meg avgåde til skolen denne morgenen, så jeg presterte å legge igjen lommeboka mi meg all ID og kjøretillatelse hjemme, noe som ikke er særlig lurt når man skal ut og kjøre med kjøreskole rett etter skoletid. -Jeg ringte Nelson, og han kom innom skolen og leverte den før han kjørte til flyplassen for å ta flyet til Virgina for å besøke mora og søstra si. Etter skolen hadde jeg som sagt kjøretime... Når vi er ute og kjører med kjørelærenen vår, er vi alltid tre eller fire elever i bilen, og vi bytter på å kjøre. Jeg hadde det travelt, og skulle videre til Chapel Hill, så jeg skulle droppe av meg selv utafor kirka. Mens jeg kjørte hadde jeg på radioen, og i det jeg nærma meg kirka kom en populær Hip-Hop sang på lufta... -Jeg vrengte opp lyden, rulla ned vinduene, og slang albuen ut gjennom vinduet. Var mange små musikalbarn som så rart på meg da jeg rulla opp foran hovedinngangen på kirka, skal jeg fortelle deg. Dette var forøvrig også siste skoledag før ferien.

Torsdag 20.Des: Sheri måtte inn til Seattle på jobb, så jeg ble forlatt alene hjemme, noe som ikke gjør meg noe.. Jeg vaska klær, spiste suppe og så på TV. Helt vanlig formiddag tør jeg påsta. Utpå ettermiddagen ringte pappa og jeg gratulerte han med dagen, og vi snakka litt skit. På kvelden kjørte vi inn til Tacoma, og vandra rundt på kjøpesenteret.

Fredag 21.Des: Siste gjennomgang av Musikalen fant sted denne morgenen. Barna gjorde en kjempejobb, og jeg gleder meg til å se resultatet på julaften. På ettermiddagen kjørte jeg, med Sheri som passasjer opp til Federal Way. Sheri hadde et gavekort hu ville bruke i en kunstnerbutikk der. Derifra kjørte vi til butikken Target, og videre til SuperMall i Auburn hvor jeg kjøpte meg en utrolig stilig Buddah-statue, samt noe anna småtteri.

Lørdag 22.Des: Typisk hjemmedag. Jeg tok meg en lang dusj, nabodama og mora hennes kom over, Sheri dro ut og handla, og jeg pakka inn julegaver. Utpå kvelden pynta vi juletre, satte ut julepynt og dekorerte fint til jul

Søndag 23.Des: Jeg og Sheri hadde lyst til å kjøre opp til den Norske byen Poulsbo igjen, så det gjorde vi. Poulsbo ligger ca en time nord for Gig Harbor, så jeg fikk lov å kjøre. Vi stoppa på et lite kjøpesenter på veien, sånn at Sheri fikk kjøpt seg frokost. -Mens hu spiste gikk jeg og fikk klipt håret mitt. Deretter kjørte vi inn til Poulsbo hvor vi skilte lag. -Sheri ville vandre for seg selv, og det gjorde ikke meg noe å gå for meg selv heller, så sånn ble det. Jeg gikk innom diverse antikkbutikker og kikka før jeg fant en skandinavisk suvernirbutikk. Der kjøpte jeg meg ei t-skjorte hvor det står "Viking for Hire" på, i tillegg til at jeg kjøpte en boks pepperkaker, og en vikingehjelm. Jeg gikk litt videre før jeg fant igjen den lille dagligvarebutikken med importerte varer fra europa. Der inne kjøpte jeg meg en pakke Marie-kjeks, Smilsjokolade og en halv liter Solo, som jeg skal kose meg med på julaften, sammen med pepperkakene mine. Etter å ha vandra rundt en times tid traff jeg Sheri igjen, og vi kjørte hjem. Da vi kom hjem fortalte hun meg at hu hadde kjøpt noe til meg i Poulsbo, og at jeg måtte sjekke kjøleskapet... -Der fant jeg en bitteliten pakke med nøkkelost importert fra Norge. Sheri kjøpte den bare til meg, så jeg må se å spise den, enda jeg ikke liker nøkkelost. Da vi kom hjem logga jeg på pc'n for å skrive ferdig dette blogginlegget, men jeg rakk ikke engang begynne å skrive før PC'n begynte og ringe, og pappa's stemme strømma ut gjennom høytalerene. Vi snakka ei lita stund, før pappa gikk og la seg. Da pappa og jeg la på, kom Sheri og fortalte at hu hadde en god nyhet til meg... -Ei av venninnene hennes, Gwen, er "Hel-Norsk". Det vil si at alle fire besteforeldrene hennes immigrerte fra Norge til USA for mange herrens år siden. Gwen hadde brukt formiddagen på å bake norske julekaker, og hadde spart av noen til meg, så hun ville at Sheri og jeg skulle komme å hente dem utpå kvelden. De neste timene gikk med til å chatte med folk i Norge på msn og skype, mens jeg venta på å kjøre og se hva Gwen hadde lagd til meg. Litt overhalv 7 rulla jeg Sheri's bil opp foran huset til Gwen.. Vi banka på døra, og ble møtt velkommen av ei gedigen bikkje. Vel inne møtte vi to av døtrene hennes, pluss en svigersønn og en svigerdatter. Vi ble inviteret inn på kaffe (og te). Til kaffen fikk vi servert EKTE NORSK KROMKAKE. Etter en times tid var det på tide å kjøre hjem, og før jeg dro fikk jeg et fat med lefser, og åtte kromkaker av Gwen... Disse skal også spises på julaften. -Blir nesten min egen lille julefeiring utav dette.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det e bra Håkon! Bra du kose dæ borti der! Har sendt dæ et litt forsinka julekort.. :P
Fortsatt god jul! :)

Anonym sa...

Hei Håkon.
Håper du har hatt ei fin jul, selv om den ble annerledes. Fin opplevelse det også.
Ønsker deg et riktig godt nytt år, håper du får det like bra i 2008 også "over there".
Se etter en rakett som blinker ekstra mye i kveld, den er fra alle oss her hjemme til "helten vår".
Masse nyttårsklemmer fra tante Berit og alle barna.

Anonym sa...

Hei på deg Håkon;) Riktig godt nyttår fra Harald og tante Grethe;))Håper ndu har hatt ei fin julefeiring der borte.Stor klem fra oss;))

Anonym sa...

Hei Håkon!
Vi koser oss med blogen din og med å lese alt det spennende du opplever. Du skriver så morsomt og levende!
Riktig godt nyttår til deg fra Anne & co + Kirsten